Interjú Tóth Lili mentornagykövettel: Mentornak lenni társadalmi felelősségvállalás – tanitsunk.hu

Forrás: tanitsunk.hu

92

A Tanítsunk Magyarországért programban mindenki lehetőséget kap arra, hogy a mai kisdiákokban meglássa és kézenfogja gyermekkori önmagát

Amint lehetősége nyílt rá, Tóth Lili elsőként csatlakozott a Tanítsunk Magyarországért! programhoz. Az egri egyetem másodéves tanító szakos hallgatója mesélt arról, hogy miért is érdemes mentorként tevékenykedni.

Mikor és miért csatlakoztál a programhoz?

Az Eszterházy Károly Egyetemen vagyok másodéves tanító szakos hallgató, a mentorprogramban pedig ez a második félévem. Azért csatlakoztam, mert ez is egyfajta társadalmi felelősségvállalás, ami szerintem nagyon fontos. Mindig motivált az, ha támogathattam másokat.
A Tanítsunk Magyarországért egy olyan program, amelyben olyan gyerekek vesznek részt mentoráltként, akiknek tudok valamit nyújtani, a javukra lehetek. Egy percig sem gondolkodtam, hogy elkezdjem-e, ahogy megláttam az első plakátot, tudtam, hogy ez nekem való. Tapasztalatszerzésként is kiváló lehetőség. Mi, tanítók, hatodik osztályig fogunk tanítani, hasonló korosztállyal fogok dolgozni, mint akikkel most foglalkozom.
A jövőben szeretnék kistérségi iskolában tanítani, hogy lehetőséget mutassak az ott élő gyerekeknek. Szeretném, ha olyan ember lehetnék, akihez bármikor fordulhatnak, akiben megbízhatnak, akire lehet támaszkodni.  A mentoráltjaimmal ezt már elértem, örülnék, ha egy egész osztálynyi gyerekem lenne később. Egy nagyvárosban a gyerekek előtt számtalan lehetőség áll, választhatnak tízféle középiskola rengeteg szakja közül. A kistérségből általában a legközelebbi városba mennek a gyerekek továbbtanulni, függetlenül attól, hogy mi érdekli őket. Szeretném bővíteni a lehetőségeiket, hogy lássák, milyen nagy a világ valójában.

Hány mentoráltad van? Milyen velük dolgozni?

Két mentoráltam van jelenleg, egy fiú és egy lány, mindketten hetedikesek a Poroszlói Vass Lajos Általános Iskolában. Amikor megismerkedtünk, már volt valamennyi elképzelésük a továbbtanulásról. Minden alkalommal, amikor találkoztunk vagy beszéltünk, igyekeztem a foglalkozásokba belecsempészni olyan feladatokat is, amelyek a továbbtanulásra fókuszálnak. Olyan játékokat játszottunk, amiben megismerhetnek különböző foglalkozásokat, mert ők eleve azokból választottak, ami a szomszéd település iskolájában elérhető. Még nem aktuális a felvételi, de igyekszem beszédkészséget fejleszteni velük, játékosan tanulunk fogalmazni, választékosan beszélni, ez később is a hasznukra lesz.

Folytatás: https://tanitsunk.hu

Annak érdekében, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk, a c-1.hu sütiket (cookie-kat) használ. Elfogadom További információk

Adatvédelem és sütik irányelve